Portfolio

Onderstaand een selectie van projecten waaraan ik heb gewerkt.

In opdracht


Holland Heineken House Australië 2000

Na twee mooi opdrachten bij Heineken International in Amsterdam (World Biggest Promotion en Heineken Experience 1.0), vertrek ik in maart 2000 naar Heineken Australië voor het succesvolle concept: Holland Heineken House.

Als project manager was mijn opdracht om het Holland Heineken House lokaal onder de aandacht te brengen. De ambush campagne “The Great Celebration”, met als icoon de grote Heineken fles, werd een hit. Daarnaast mocht ik geweldige evenementen organiseren op de replica van De Batavia.

SBS 6 laat in 2018 in drie uitzending zien hoe het Holland Heineken House ooit is ontstaan in 1992. Holland gaat voor goud!


Huwelijk Willem Alexander en Maxima

Het Nationaal Oranje Comité was in co-creatie met diverse partijen, medeorganisator van het grote huwelijksfeest in de Amsterdam Arena voor 50.000 gasten. Tijdens het feest werd het Nationaal Huwelijkscadeau aangeboden: het Oranje Fonds.

Als communicatiemanager bestond mijn rol uit: managen van diverse stakeholders zoals gemeentes, Hof, hulpdiensten, (buitenlandse) gasten etc. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor de nationale mediacampagne rondom het Nationaal Huwelijksgeschenk: het nieuw op te richten Oranje Fonds.


Planet ME Campagne TNT

Als wereldwijd opererend express- en postbedrijf nam TNT in 2007 zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid door het drastisch reduceren van de CO2-emissies. Door het hele bedrijf heen en zelfs in de huizen van de 157.000 medewerkers. In 2007 werd de Campagne ‘Planet Me’ van TNT gelanceerd.

Als procesmanager had ik de opdracht om concepten van de campagne Planet ME, deels te activeren en uit te rollen. Bijvoorbeeld: hoe overtuig je wereldwijd je werknemers om minder te gaan vliegen maar video conferencen te gebruiken?


DSM Experience Shanghai China

DSM China heeft in 2009 het hoofdkantoor in Shanghai totaal gerenoveerd waarbij drie gebouwen aan elkaar verbonden werden. De binnenkant werd ook grondig aangepakt.

Als projectmanager was ik verantwoordelijk voor de bureau pitch tot en met de ontwikkeling en implementatie van de DSM Brand Experience. Ik heb hiervoor samengewerkt met Mattmo.

“Het kantoorpand en de R&D-gebouwen op de DSM Campus zijn volledig omgebouwd, zodat het restaurant een sfeervolle multipurpose ruimte is geworden. De lobby is getransformeerd tot een ontdekkingstocht en de vergaderruimtes in een inspiratiebron. Een mooi voorbeeld hoe branding en interieur perfect in elkaar kunnen overlopen en verworden tot een Brand Experience. Het project won in 2011 de prestigieuze Chinese Succesful Design Award“.
Foto: Mattmo


UNICEF

Van 2016 t/m 2020 heeft UNICEF een partnership met de Gemeente Den Haag. Deels om fondsen te werven en om kinderrechten educatie, samen nog beter, op de agenda te zetten. In 2020 bestaat de VN 75 jaar, het idee is om een groot evenement te organiseren op het Malieveld.

Ik kreeg in eerste instantie de opdracht om twee brainstorms te organiseren om verschillende partijen rondom het partnership te activeren. Vervolgens heb ik een fondsenwervingsplan geschreven. Daarvoor is een nieuw concept bedacht: “Klas 070”, om MKB-bedrijven in Den Haag deel te laten nemen aan het partnership.


Eigen Concepten


Afscheidsconcert voor Emmy Verhey in het Kurhaus

Soms komt er een idee op in mijn hoofd en ga ik het “gewoon” doen. Het leek mij ook logisch om een icoon zoals Emmy te eren op een plek waar zij ooit voor het eerst had opgetreden. Middels Crowdfunding heb ik het concept bedacht, gefinancierd en uitgevoerd in co-creatie met the Residents, het Hofstad Jeugdorkest, Kurhaus, NFGD, Maison Kelder, Delissen Martens en de Rabobank Regio Den Haag.

Foto: Omroep West


Royal Café: Kroning Koning Willem Alexander

Na maanden voorbereiding opent op 30 april 2013 het Royal Café haar deuren, voor het grootste internationale feest van Amsterdam. Het concept Royal Café ontving als “bekroning” de Oranje Strik, het keurmerk voor alle officiële activiteiten rondom de kroning.
Het concept is bedacht ontwikkeld samen met Jorieke Exler en Francois Hobma. Wij hebben zelf het risico genomen om dit evenement van de grond te krijgen. De naam Royal Café komt uit mijn brein.


Scheveningse Luikjes

Na de succesvolle editie Haagse Luikjes in 2016 rondom het thema eenzaamheid, is in 2017 het concept Scheveningse Luikjes bedacht en uitgerold. Bedrijven, organisaties en particulieren besteden in de maand december tijd en aandacht aan senioren op Scheveningen.

In co-creatie met Madelon Vink van MMM Interactieve Communicatie is het concept ontwikkeld. Wij hebben zelf deels het risico genomen om het concept van de grond te krijgen. Het project heeft enorm veel media-exposure gekregen.


Bel gerust voor een afspraak. Wie weet ontstaat er tijdens onze kennismaking een briljant idee welke mogelijk uitgewerkt kan worden tot een creatief communicatieconcept.